5 content ideeën voor jouw nieuwsbrief

Ik ga je helpen met 5 content ideeën voor jouw nieuwsbrief, want Wist je dat maar 10% van je volgers op Facebook jouw post daadwerkelijk te zien krijgt? Dat wil dus zeggen, dat als jij op Facebook 1000 volgers hebt, maar 100 mensen jouw content daadwerkelijk te zien krijgen. Een gemiste kans als je het mij vraagt!

Verkoop jij een product of wil jij een workshop vullen? Dan kan een nieuwsbrief vele malen effectiever zijn dan een post of advertentie op Facebook. De mensen die zich hebben aangemeld voor jouw nieuwsbrief, zijn al bekend en geïnteresseerd in wat jij te bieden hebt. Des te meer reden om te starten met het versturen van een nieuwsbrief.

Daarnaast heeft het versturen van een nieuwsbrief nog 4 belangrijke voordelen:

  1. Het helpt je om een betere vertrouwensband op te bouwen met jouw klanten.
  2. Door het delen van tips en trics, creëer je een expert status bij je klant.
  3. Het is dé beste manier om je klanten op een snelle en effectieve manier te bereiken, daarnaast bespaart het tijd en kosten voor het persoonlijk benaderen van al je klanten om een aanbieding onder de aandacht te brengen.
  4. Door regelmatig nieuwsbrieven te versturen, blijf je in beeld en is een klant eerder geneigd om bij je terug te komen.

Wat moet er in de nieuwsbrief staan?

Zorg ervoor dat je een duidelijke oplossing geeft op het probleem van jouw klant en maak duidelijk hoe jij ze daarmee kan helpen. Tips of trics waar zij ook echt iets aan hebben en iets mee kunnen. Waarom is jouw oplossing is de beste oplossing? 

Maak zinnen kort en krachtig. Veel mensen lezen nauwelijks, maar scannen grotendeels de tekst. Afbeeldingen en duidelijke kopjes maken het lezen van jouw nieuwsbrief gemakkelijker.

5 content ideeën

  1. Interview een medewerker van je bedrijf of als je alleen bent een partner of vriend – stel ze 5 vragen of jouw als persoon, plaats een foto erbij en sluit af met iets leuks zoals een levensmotto of ‘’vertel ons één van je geheimen’’ .
  2. Deel een persoonlijk verhaal, een herinnering of geleerde les. Inspireer je lezers, vertel ze over de obstakels op je pad en hoe je deze overwonnen hebt. Vertel duidelijk wat je geleerd hebt zodat de lezer er iets van kan opsteken.    
  3. Nodig je lezers uit voor een gratis Webinar of deelname aan een wedstrijd. Wat krijgen ze als ze deelnemen? Wat levert het op?
  4. Pak de grootste mythe op jouw vakgebied aan en vertel waarom het onzin is.
  5. Deel een inspirerende casestudy van een collega bedrijf of iemand die jij volgt.        

Benieuw hoe je een nieuwsbrief kunt inzetten? In mijn nieuwe online training ‘Online Marketing vanuit jouw authentieke zelf’, leer je de basis beginselen van online marketing en hoe je dit gestructureerd kunt inzetten.

Download mijn gratis Checklist en Start vandaag nog met je online cursus

Berichten

Misschien vind je dit ook interessant

Algemene voorwaarden

Disclaimer