Hoe match je je online bedrijf met je offline diensten

Je dienst of product lever je grotendeels offline, maar je bent je ervan bewust dat je om nieuwe klanten aan te trekken, ook online aanwezig mag zijn. Toch blijft dat lastig als je daar niet per se iets mee hebt.
Je kunt dan twee dingen doen:

Je kunt dan twee dingen doen:

  • Je gaat zelf aan de slag met je content, plant daarvoor een vast tijdstip in, en je probeert er dan zo min mogelijk energie in te steken en er zo snel mogelijk mee klaar te zijn.
  • Je huurt iemand in die het voor je doet.

Als je net start of nog niet veel inkomsten hebt, valt optie twee al af, dus dan mag je verder lezen om optie twee voor jou gemakkelijker te maken.

 

Hoe maak je content voor je offline bedrijf?

Wat mij altijd helpt, is om even terug te bladeren in mijn agenda wat ik de afgelopen maand ook alweer allemaal heb gedaan, zo krijg ik vaak een ‘’flashback’’ aan een gebeurtenis die ik kan gebruiken om content over te maken.

Hou altijd in het achterhoofd dat het bij online zichtbaarheid vooral draait om jouw klant. Wat vindt hij of zij interessant om van jou of jouw branche te weten of te leren?

Er zijn heel veel ideeën te vinden op Google, maar hier heb je alvast een paar tips:

  • Maak foto’s van jezelf, je klanten en je samenwerkingen en plaats een kort verhaaltje met uitleg, dit mag 1-2 zinnen zijn.
  • Deel een ervaringsverhaal van één van je klanten of van jezelf. Een voorbeeld is: Eerst had ik niets, toen ging ik mijn dienst of product gebruiken en nu heb ik …….
  • Deel bloopers, vertel over iets wat echt MEGA fout ging, waar je nu hartelijk om kunt lachen
  • Deel tips, er is altijd wel een tip te verzinnen die jij aan iemand kunt geven die nog niet zo bekend is in jouw zone of genius.
  • Deel interessante artikelen, video’s of quotes uit jouw branche.

Sluit altijd af met een vraag, dit stimuleert de interactie met je volgers wat een gunstig effect heeft op het algoritme van de social media kanalen (je komt hoger op de tijdlijn met meer interactie).

 

Content maken en inplannen

Ik geef je graag nog een aantal tips hoe je het beste het inplannen van je content kunt aanpakken:

  • Plan een vast tijdstip om content te maken, bijv. elke tweede vrijdag van de maand en maak dan content voor de hele maand. Of plan twee keer per maand een moment om content te maken, als je niet meteen veel input hebt.
  • Plan alles vooruit met een planner zoals Hootsuite of Facebook creator studio waarbij je de live dag en tijdstip zelf kunt inplannen.
  • Maak een checklist waarin je alle stappen doorloopt en een kopie van je hashtags kunt opslaan, zodat je gemakkelijk kunt kopiëren en plakken. Ik gebruik hiervoor de tool Trello, je kunt afvinken wat je gedaan hebt en zo je checklist nalopen zodat je niets vergeet.

Hopelijk heb ik je energie kunnen activeren en heb je nu weer inspiratie om te werken aan je online zichtbaarheid. Heb je toch nog niet echt inspiratie, of wil je dieper ingaan op het stukje schrijven, beluister dan mijn content audio via de gratis pagina.

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Berichten

Misschien ook interessant

Handige tools

Wat is een evergreenfunnel

Wat is een evergreenfunnel? Een evergreen funnel, misschien heb je er wel eens van gehoord, misschien zegt het je totaal niets. Ik durf erom te

Lees meer »

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *