Hoe ziet een goede websiteheader eruit?

Een header is de eerste foto met tekst (de tagline) die je klant ziet als zij de website opent. Je wilt daarom graag een headline gebruiken waarin het probleem of het verlangen van je bezoeker wordt benoemd.

 

De afbeelding

Verkoop je een product, plaats dan een duidelijk (horizontale) foto van je product. Verkoop je een dienst plaats dan een (horizontale) foto van jezelf, bij voorkeur een foto waarin je in de camera kijkt, zo maak je meteen contact.

Zorg ervoor dat er genoeg witruimte is om een tagline (tekst) te plaatsen. Als je nog foto’s moet laten maken, vertel je fotograaf dan dat je liggende foto’s met veel witruimte nodig hebt voor je website.

 

Waarom je geen slider moet gebruiken

Ik zou het gebruik van een slider afraden. Het bewegen van het beeld leidt juist af van de tekst. Wil je toch een bewegend element toevoegen, kies er dan voor om je tagline langzaam te laten verschijnen. Maar zorg er hier ook weer voor dat het rustig blijft, dus geen tagline die als een stuiterbal door het schermt springt.

 

De tekst

De headline moet je lezer meteen een beeld geven van wat jouw product of dienst doet, hier kun je bijvoorbeeld ook je marketingslogan plaatsen. Zorg er in ieder geval voor dat deze tekst kort en behapbaar is. De meeste mensen scannen een pagina binnen 7 sec.

Onderzoek wijst uit dat 80% van je bezoekers je headline leest en slechts 20% van je bezoekers de rest van de pagina. De headline MOET dus sterk zijn en aanspreken.

 

De call to action

Sluit af met een call to action. Wat is je doel met de pagina? Dat ze contact met je opnemen, zich inschrijven voor je nieuwsbrief of je producten bekijken. Afhankelijk van wat je doel is, mag je de call to action hier op aanpassen.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Producten

Dé startersgids voor de inhoud van je website

Je website is het begin van de kennismaking met jou en jouw bedrijf. Een plek waar jouw ideale klant herkenning vindt in haar probleem. Een plek waar zij (het liefst) minutenlang kan rondstruinen en ondergedompeld wil worden in jouw oplossing.

Je wilt graag dat je website de benodigde informatie geeft, maar niet zorgt voor overload.

Hoe je dit doet, leer je allemaal in dit e-boek!

Berichten

Misschien ook interessant?