Kleuren die passen bij je energie
Elke kleur heeft zijn eigen energie en vibratie en brengt daarmee een gevoel over. Je wilt graag dat het gevoel dat je klant krijgt bij je bedrijft, klopt met wat je wilt uitstralen. Om te bepalen welke kleuren bij je passen en met jouw resoneren, kun je het beste starten met het maken van een moodboard. Een handige website hiervoor is Pinterest of Welke.nl. Alles mag op je moodboard staan, foto’s, kunst, logo’s, lettertypes, woondecoratie, meubels etc.
Als je moodboard klaar is ga je kijken wat je op valt. Voor welke kleuren heb je onbewust gekozen en welke kleuren komen vaker terug. Welk gevoel krijg je erbij? Als je dit weet kun je één of meerdere hoofdkleuren kiezen, ik zou zelf zeggen niet meer dan 5 hoofdkleuren, het liefst nog minder. Hieronder vindt je een overzicht van waar de kleuren voor staan en wat je met deze kleuren uitstraalt.
Kleuren en hun betekenis
Rood resoneert met de thema’s veiligheid, overleven, moed, kracht, liefde en verlangen. Rood trekt vanwege de intensiteit veel aandacht en kan daarom ook gaan irriteren. Deze kleur activeert onze behoefte aan logica, fysieke kracht en ordelijkheid.
Oranje is de kleur van emoties, creativiteit, seksualiteit en wordt geassocieerd met water en flow. Deze kleur activeert onze behoefte aan enthousiasme, geluk, aantrekkingskracht en vreugde.
Geel is gekoppeld aan mentale activiteit, intellect, persoonlijke kracht en wilskracht en wordt geassocieerd met professioneel succes of persoonlijk succes. Geel maakt rusteloos, maar is tegelijkertijd ook warm, vrolijk en intellectueel.

Groen is verbonden met liefde, integratie en compassie en wordt geassocieerd met alle soorten relaties zoals liefde en huwelijk. Groen geeft rust en is verbonden met de natuur. Het ademt een relaxed en helder gevoel.
Blauw symboliseert zelf expressie, waarheid, creativiteit en communicatie en wordt geassocieerd met het vermogen om goed te luisteren en te communiceren. Blauw kalmeert.
Paars of indigo is verbonden met hoogsensitiviteit en innerlijke wijsheid en wordt geassocieerd met intuïtie. Paars straalt elegantie en autoriteit uit.
Wit symboliseert het universele, een connectie met spiritualiteit en bewustzijn en wordt geassocieerd met verlichting en spirituele verbinding. Wit staat voor onschuld en puurheid.
Welke kleur past bij jouw persoonlijkheid en bedrijf?
Share:
Dé startersgids voor de inhoud van je website
Je website is het begin van de kennismaking met jou en jouw bedrijf. Een plek waar jouw ideale klant herkenning vindt in haar probleem. Een plek waar zij (het liefst) minutenlang kan rondstruinen en ondergedompeld wil worden in jouw oplossing.
Je wilt graag dat je website de benodigde informatie geeft, maar niet zorgt voor overload.
Hoe je dit doet, leer je allemaal in dit e-boek!

Misschien ook interessant

Hoe schrijf je een e-boek?
Hoe schrijf je een e-boek? Tijd om te kijken hoe je een e-boek kunt schrijven. In het vorige blog vertelde ik je over de cover

Hoe ziet de cover van een goed e-boek eruit?
Hoe ziet de cover van een goed e-boek eruit? In een eerder post vertelde ik je wat een evergreenfunnel is. Zoals je waarschijnlijk hebt gelezen

Hoe ziet een goede websiteheader eruit?
Hoe ziet een goede websiteheader eruit? Een header is de eerste foto met tekst (de tagline) die je klant ziet als zij de website opent.
Deze artikelen kunnen ook interessant zijn voor jou
- Van loondienst naar eigen onderneming
Van loondienst naar eigen onderneming Hoe ik van loondienst naar eigen onderneming ging? Het begon…
- Een teken van het universum?
Een teken van het universum? 13 februari 2020, ik drukte op de knop en boem…
- Hoe match je je online bedrijf met je offline diensten
Hoe match je je online bedrijf met je offline diensten Je dienst of product lever…