Wekelijks een nieuwsbrief - zitten mijn klanten daar nog wel te wachten?

Je schrijft je in voor een gratis webinar, e-book of iets in die trant en vervolgens ontvang je wekelijks een nieuwsbrief met allemaal redenen waarom je iets zou moeten kopen. Hé wacht eens even, daar zat ik niet op te wachten!

Dus… Waarom zou je nog wekelijks een nieuwsbrief versturen?

Hier een aantal veelgehoorde opmerkingen:

  • Ik vind het zelf ook irritant als ik wekelijks een nieuwsbrief ontvang
  • Ik weet niet wat ik zou moeten delen met mijn klanten
  • Er zijn al zoveel ondernemers die nieuwsbrieven versturen wat voegt die van mij dan nog toe?

Herkenbaar? Dan mag je zeker even verder lezen.

 

Ontvang jij wekelijks een nieuwsbrief?

Misschien moeten we eerst starten bij de nieuwsbrieven die jij wel ontvangt. Laten we de nieuwsbrieven waarvoor je, je meteen hebt uitgeschreven even vergeten.

(Ontvang je geen nieuwsbrieven, bekijk dan eens welke artikelen of blogs je wekelijks/maandelijks leest)

  • Wat trekt je in deze nieuwsbrieven aan?
  • Waarom lees je ze?
  • Helpen ze je verder?
  • Kun je er iets mee?

Als je dit boven water hebt dan begrijp je nu waar ik naartoe wil 🙂

 

Wat jij in jouw wekelijks nieuwsbrief geeft kan jouw klanten helpen

Je moet onthouden dat wat jij geeft mensen kan helpen. Misschien worden ze er wel blij van om elke week tips en trucs van jouw te ontvangen, of een inspirerend verhaal te lezen over jouw probleem/oplossing of blunder waarin ze zich kunnen herkennen

Bedenk eens voor jezelf, waar kun je jouw klanten echt mee helpen? Hoe is jouw zoektocht gegaan naar wat je nu weet? Wat voor vragen speelden er? En welke dingen zou jij graag geweten hebben?

 

Wat is echt waardevolle informatie voor jouw klant

Als je het op deze manier bekijkt, dan voelt het meteen anders. De energie erachter is anders. Je wilt jezelf niet verkopen of iets opdringen, je komt jouw klant iets brengen.

Als jij jouw (potentiële) klant kunt helpen, zijn of haar zoektocht iets gemakkelijker te maken, zij aanhaken omdat ze jouw leuk vinden, dan voelt het niet meer als iets verkopen, dan kun je gewoon iemand helpen.

Lees dit artikel voor 5 content ideeën voor jouw nieuwsbrief.

 

Er zijn al zoveel andere in mijn branche, hoe onderscheid mezelf

Het onderscheidende vermogen ben jij! Jouw authentieke zelf, alles wat jij leuk en belangrijk vindt.

Je mag er niet vanuit gaan dat jouw klanten alles al weten over jouw product of dienst. Ze willen jouw nieuwsbrief juist ontvangen, omdat ze het interessant vinden wat JIJ te melden hebt.

Voorbeeld: Ik heb de passie om mensen verder te helpen, te activeren en te inspireren. Mijn klanten haken aan op die energie. Als ik wekelijks een nieuwsbrief stuur in diezelfde energie met tips en inspiratie die ik fijn vindt, dan vinden mijn klanten dat waarschijnlijk ook fijn.

Het is dan aan de klant of deze er wel of niet mee resoneert. En resoneert hij of zij er niet mee, nou dan is het niet mijn ideale klant dus waarom zou ik die dan als klant willen hebben, toch?

Geen idee hoe je op onderwerpen voor je nieuwsbrief, blog social media etc komt? Lees dan volgende week mijn artikel over ‘’Waar vindt ik inspiratie voor mijn social media content’’.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Berichten

Misschien ook interessant?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *